Om föreningen

Föreningen

Föreningen grundades den 5:e februari 2009. Det hela började dock redan under hösten 2007 när Rasmus Nordborg, Joel Ringh, Daniel Andersson och Orleif Ericsson av en slump sprang på varandra i Visby. Alla fyra hade tidigare tränat kyokushin i olika klubbar på fastlandet. De började träna tillsammans i en liten källarlokal.

Efter en tid insåg de att det var dags att organisera träningen bättre och bildade därför föreningen IF Gotlands Kyokushin Karate. Ett villkor för att föreningen skall fungera har alltid varit att alla skall hjälpas åt och dela ansvar. Allt arbete sker helt ideellt och ingen får någon ersättning för nedlagt arbete.

För att medlemmarna skall kunna utvecklas tekniskt har föreningen ett nära samarbete med flera klubbar på fastlandet. Vi har samarbete med bland annat Uppsala Kyokushin Karate, Minami Budokai och Stockholms Kyokushin Karate.

Föreningen är ansluten till Riksidrottsförbundet, Svenska Budo- och kampsportsförbundet samt Swedish Kyokushin Karate.

Alla våra instruktörer är godkända gruppinstruktörer enligt Svenska budo- och kampsportsförbundet.